Szpital Średzki Serca Jezusowego Sp. z o.o. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.szpitalsredzki.pl.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Daniel Rydian
Celem niniejszej procedury jest określenie sposobu przyjmowania i obsługi zgłoszeń dotyczących dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych przez Pełnomocnika ds. dostępności.
Każde żądanie powinno zawierać:
imię i nazwisko osoby zgłaszającej,
dane kontaktowe (numer telefonu lub adres e-mail),
wskazanie, której strony internetowej lub aplikacji mobilnej dotyczy żądanie,
w przypadku potrzeby otrzymania informacji w alternatywny sposób – określenie preferowanej formy dostępu (np. odczyt telefoniczny, nagranie audio, wersja drukowana).
Zgłoszenia można kierować:
pocztą elektroniczną,
telefonicznie,
za pośrednictwem formularza kontaktowego na stronie internetowej,
osobiście lub listownie na adres siedziby jednostki.
Podmiot publiczny realizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni roboczych od dnia otrzymania zgłoszenia.
Jeżeli realizacja żądania w tym terminie nie jest możliwa, osoba zgłaszająca zostaje poinformowana niezwłocznie o przyczynach opóźnienia i nowym terminie, który nie może przekroczyć 2 miesięcy od dnia wystąpienia z żądaniem.
W przypadku, gdy nie jest możliwe zapewnienie dostępności cyfrowej żądanej treści, jednostka może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji (np. odczyt treści przez telefon, przesłanie wersji uproszczonej itp.).
Pełnomocnik:
koordynuje obsługę zgłoszeń,
nadzoruje terminy realizacji,
dokumentuje przebieg realizacji żądania,
proponuje rozwiązania alternatywne, jeśli zachodzi taka potrzeba,
sporządza roczne sprawozdanie z obsługi zgłoszeń w zakresie dostępności
W przypadku niewłaściwej realizacji żądania lub braku odpowiedzi, osoba zgłaszająca ma prawo złożyć skargę do Prezesa Zarządu PFRON lub Rzecznika Praw Obywatelskich.
Jeżeli podmiot publiczny:
nie zapewni dostępności cyfrowej wskazanych treści w terminie,
odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności cyfrowej,
nie zaproponuje alternatywnego sposobu dostępu do informacji,
osoba zgłaszająca może złożyć wniosek o zapewnienie dostępności do Rzecznika Praw Obywatelskich.
pisemnie na adres:
Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich
al. Solidarności 77, 00-090 Warszawa
przez ePUAP (adres skrytki: /BPORP/Kancelaria),
za pośrednictwem formularza kontaktowego na stronie: https://bip.brpo.gov.pl/
Dodatkowo osoba składająca żądanie może wystąpić z skargą do Prezesa Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON), jeśli uzna, że podmiot publiczny naruszył przepisy ustawy o dostępności cyfrowej.
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
al. Jana Pawła II 13, 00-828 Warszawa
https://www.pfron.org.pl
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Szpital Średzki Serca Jezusowego Spółka Z Ograniczoną Odpowiedzialnością