Deklaracja dostępności

Szpital Średzki Serca Jezusowego Sp. z o.o. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.szpitalsredzki.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Pliki w formacie .pdf (powód: nie zostały przygotowane z wykorzystaniem zasad dostępności cyfrowej.)
  • Pliki w formacie .doc .docx (powód: nie zostały przygotowane z wykorzystaniem zasad dostępności cyfrowej.)

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Daniel Rydian

1. Cel procedury

Celem niniejszej procedury jest określenie sposobu przyjmowania i obsługi zgłoszeń dotyczących dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych przez Pełnomocnika ds. dostępności.


2. Zakres zgłoszenia

Każde żądanie powinno zawierać:

  • imię i nazwisko osoby zgłaszającej,

  • dane kontaktowe (numer telefonu lub adres e-mail),

  • wskazanie, której strony internetowej lub aplikacji mobilnej dotyczy żądanie,

  • w przypadku potrzeby otrzymania informacji w alternatywny sposób – określenie preferowanej formy dostępu (np. odczyt telefoniczny, nagranie audio, wersja drukowana).


3. Sposób zgłaszania

Zgłoszenia można kierować:

  • pocztą elektroniczną,

  • telefonicznie,

  • za pośrednictwem formularza kontaktowego na stronie internetowej,

  • osobiście lub listownie na adres siedziby jednostki.


4. Terminy realizacji

  • Podmiot publiczny realizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni roboczych od dnia otrzymania zgłoszenia.

  • Jeżeli realizacja żądania w tym terminie nie jest możliwa, osoba zgłaszająca zostaje poinformowana niezwłocznie o przyczynach opóźnienia i nowym terminie, który nie może przekroczyć 2 miesięcy od dnia wystąpienia z żądaniem.


5. Brak możliwości zapewnienia dostępności

  • W przypadku, gdy nie jest możliwe zapewnienie dostępności cyfrowej żądanej treści, jednostka może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji (np. odczyt treści przez telefon, przesłanie wersji uproszczonej itp.).


6. Rola Pełnomocnika ds. dostępności

Pełnomocnik:

  • koordynuje obsługę zgłoszeń,

  • nadzoruje terminy realizacji,

  • dokumentuje przebieg realizacji żądania,

  • proponuje rozwiązania alternatywne, jeśli zachodzi taka potrzeba,

  • sporządza roczne sprawozdanie z obsługi zgłoszeń w zakresie dostępności

7. Skargi i odwołania

W przypadku niewłaściwej realizacji żądania lub braku odpowiedzi, osoba zgłaszająca ma prawo złożyć skargę do Prezesa Zarządu PFRON lub Rzecznika Praw Obywatelskich.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Postępowanie odwoławcze

Jeżeli podmiot publiczny:

  • nie zapewni dostępności cyfrowej wskazanych treści w terminie,

  • odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności cyfrowej,

  • nie zaproponuje alternatywnego sposobu dostępu do informacji,

osoba zgłaszająca może złożyć wniosek o zapewnienie dostępności do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Sposób wniesienia odwołania:

  • pisemnie na adres:
    Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich
    al. Solidarności 77, 00-090 Warszawa

  • przez ePUAP (adres skrytki: /BPORP/Kancelaria),

  • za pośrednictwem formularza kontaktowego na stronie: https://bip.brpo.gov.pl/

Dodatkowo osoba składająca żądanie może wystąpić z skargą do Prezesa Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON), jeśli uzna, że podmiot publiczny naruszył przepisy ustawy o dostępności cyfrowej.

Adres do skarg:

Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
al. Jana Pawła II 13, 00-828 Warszawa
https://www.pfron.org.pl

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 25 marca 2025 13:07
Dokument wprowadzony do BIP przez: Paweł Górzyński
Ilość wyświetleń: 95
25 czerwca 2025 13:09 (Paweł Górzyński) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
25 czerwca 2025 11:21 (Paweł Górzyński) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
25 czerwca 2025 11:09 (Paweł Górzyński) - Aktualizacja deklaracji dostepności.